Ergonomiska tips vid skrivbordet

God Fysik


Muskelvärk, ledvärk och rehabilitering

Kontakta oss i dag!

Info@godfysik.se

08 -533 345 00


Boka online här!

Fem enkla knep hur du ska sitta vid skrivbordet


1. Låt fötter vila plant mot underlaget.


2. Låt hela ryggen vila mot ryggstödet, speciellt nedre ryggen, det kan underlätta med en svankkudde.


3. Även axlar bör vila mot ryggstödet.


4. Håll underarmar horisontellt mot tangentbordet, mus och tangentbord bör vara nära varandra.


5. Ställin  skärmen så att överkanten är i samma höjd eller strax under ögonens höjd.


Har du höj- och sänkbart bord är det bra att variera mellan att sitta och stå, då får olika muskelgrupper arbeta/vila och hinner då återhämta sig.

Med träning ökar du musklernas uthållighet och får inte lika lätt besvär, man har då ”råd” att tumma på sin ergonomi.


Jag är kiropraktor på God Fysik som ligger på Kungsholmen i Stockholm. Här kan jag hjälpa dig med ergonomi, värk, stela axlar, ryggskott, nackspärr, musarm, idrottsskador mm.

Ring för gratis konsultation!

Tips & råd

Sitt rätt

God Fysik Kungsholmen AB            Warfvinges väg 29            08 - 533 345 00             info@godfysik.se