Kratta löv ergonomiskt

God Fysik


Muskelvärk, ledvärk och rehabilitering

Kontakta oss i dag!

Info@godfysik.se

08 -533 345 00


Boka online här!

Så krattar du löv ergonomiskt och undviker skador

 

1. Var varm! Då minskar du skaderisken. En kall kropp har kortare muskler, stelare leder, försämrat ledsinne/balans och en sämre energitillgång.

 

2. Kratta nära kroppen! Genom att flytta rörelsemomentet närmare kroppen får musklerna mer fördelaktiga hävstänger och behöver inte arbeta lika tungt. Då minskar också slitaget på muskler, diskar, leder och ligament.

 

3. Aktivera bålmusklerna! Då får de nedre ryggmusklerna som man kallar för ”filéerna” hjälp att rotera kroppen. Det gör ländryggen stadigare och risken för överbelastade muskler, ryggskott och diskbrock minskar avsevärt.

 

Att arbeta framför kroppen med roterande rörelse under en längre tid skapar en stor påfrestning för ryggens muskler, kotor, diskar och ligament. En god idé är att träna allsidigt och regelbundet, men även att då och då kolla upp kroppen hos en kiropraktor som hjälper dig vid besvär men helst innan.

 

På mottagningen som ligger på Kungsholmen i Stockholm kan du få kiropraktisk behandling, massage, hjälp med rehabilitering och ergonomi, mm. Ring för gratis konsultation.

Tips & råd

God Fysik Kungsholmen AB            Warfvinges väg 29            08 - 533 345 00             info@godfysik.se