Så startar du höstträningen

God Fysik


Muskelvärk, ledvärk och rehabilitering

Kontakta oss i dag!

Info@godfysik.se

08 -533 345 00


Boka online här!

Tips & råd

Idrottsskador kungsholmen

Så kommer du igång med träningen igen utan att skada dig


1. Värm upp! Gärna i lugnt tempo 5-15 minuter, då ökar energitillgängligheten, muskelreaktionen, senorna blir mer elastiska och leder mer rörliga. Det gör att risken för skador minskar avsevärt.

 

2. Träna inte för tungt första veckorna. Övergången mellan muskel-sena är oftast den svagaste länken och en vanlig lokalisation för bristning, kontaktytan kan här minska med 50% på bara några veckors inaktivitet.

 

3. Glöm inte vilan! Muskler har en god genomströmning av blod och växer mycket snabbare än tex. ligament kring leder, senor till muskler eller diskar i ryggen. Om träningen hastigt ökar kommer musklerna snabbt bli starka medan andra strukturer har svårare att hänga med i samma tempo och riskerar att skadas. Använd vilodagar och undvik att maxa!


Träning ökar även frisättningen av endorfiner som motverkar depression, smärta och ökar livsglädjen. Träning förbättrar ofta sömnen och minskar risken för många sjukdomstillstånd. Om du inte motionerar alls i dag så gör du en enorm hälsovinst genom att bara göra någonting, 30 minuters promenad 3gg i veckan kan göra underverk.


På Kungsholmen i Stockholm ligger mottagningen God Fysik, här kan du få hjälp av Kiropraktor med ledjusteringar, massage, ergonomi, träning, rehabilitering, friskvård, förebyggande behandling, idrottsskador mm.

God Fysik Kungsholmen AB            Warfvinges väg 29            08 - 533 345 00             info@godfysik.se